Saturday, 14 February 2015

Katak Pisang Ooo Katak Pisang


Adoii..penat lelah bila pikir balik pasal katak pisang tu..
kalau pisang saja boleh la nak makan tapi bila dah nama katak kat depan tu mesti la binatang yang lembik, bersinar colournya, nampak lembab kat kulit tu...boleh bayang x korang??
semalam walaupom tersedar banyak kali tapi mimpi yang sama tetap terjah dalam lenaku..
tapi xtau la takot tersedar di dalam mimpi..

kenapa la miya boleh mimpikan pasal katak tu...
bukannya angan2 nak kiss katak sebab nak dapat puteraaa...
tapi sebabnya miya terima kunjungan dari katak pisang tu petang semalam...
katak tu datang melawat dalam bilik pada waktu petang...
tengah sedap2 landing atas katil sambil berblogwalking tiba-tiba miya terpandang ada satu benda yang terlekat dekat dinding...
engatkan kupu-kupu ke tapi bila perhatikan betoi-betoi jantung ni berdegup pantas plak dah
so cepat-cepat miya keluar bilik n dah tak masuk bilik dah lepas tu.
miya datang jenguk sekali lagi nak pastikan yang benda tu betol-betol katak pisang ke tak..
so miya mintak tolong adik miya tengokkan n dia memang sahkan tu katak pisang...
yang geramnya colour katak tu sebijik sama macam colour cat dinding tu...
nasib baik la perasan juga lau x entah pe yang jadi da...

so miya tinggalkan bilik tu dah tak masuk masuk dah sebab malas nak gangu dia..
tapi lepas magrib miya masuk bilik katak tu still lagi melekat kat situ...
katak tu tak berganjak sedikit pom..
miya pom cakap ngan dia "Hoi ko tak lapar ke katak lau lapar baik ko keluar"
masa tu memang miya tak tutup tingkap pom sebab nak bagi dia keluar..
tapi katak tu tak gerak jugak...
so miya malas nak layan dia, miya layan laptop dalam bilik dengan katak tu terlekat kat dinding tu lagi...

lepastu dalam kol 10 miya tutup lampu bilik keluar tengok tv kejap..
pastu bila miya masuk balik tengok katak tu dah beralih tempat...
katak tu macam da nak keluar tapi bukan dekat ngan tingkap yang terbuka...
tapi dekat lubang angin atas daripada tingkap tu...
pastu miya terpikir mesti dia jalan bila gelap sebab katak tu xnak orang perasan dia..
so miya terus tutup lampu n duk main laptop atas katil...
dalam 2 jam miya tutup lampu bila buka balik memang katak tu dah hilang...
tapi masa main laptop dalam gelap tu macam macam dah ada dalam kepala ni..
takot dia lompat atas laptop la, lompat atas katil, selimut la..
tapi kena buat cool jugak sebab miya xkacau dia so dia xkacau miya la...


lebih kurang macam ni la colour dia...tapi dea gemuk banyak daripada ni...
google image...

yang miya geram bila tido pom dia nak muncul dalam mimpi miya juga....
entah berapa kali sedar dah sebab dia ase macam 3 kali...
nak ikot je orang dalam mimpi tu...
di mana ada miya di situ la ada katak pisang ni...
katak pisang ooo katak pisang...


p/s ; orang cakap katak ni bahaya sebab air kencing dia lau kacau dia nanti dia pancut senjata dia dan kelebihan katak ni boleh lompat tinggi...

8 comments:

  1. Hihihi.. Miya takut sgt tu sampai masuk dlm mimpi..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...lebih kurang la..takot datang lagi...

      Delete
  2. eiiii qila pun takut dgn katak T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. miya takot lau berduaan dengan katak..tapi lau jumpa kat luar umah lebih banyak geli je...

      Delete
  3. Replies
    1. hahaha...memang pom..
      tengok gambar pom dah geli kan..

      Delete